Filtr od Google? – na czym to polega??
Google ma własny sposób na ukaranie nieuczciwych webmasterów. Nakłada filtry ręczne i automatyczne na witryny, które naruszają zasady pozycjonowania stron. Filtry ręczne nakładane są przez pracowników firmy, filtry algorytmiczne bezpośrednio przez algorytm. Nakłada się je, gdy zostaną wykryte niedozwolone metody pozycjonowania.
Jakie są rezultaty nałożenia filtrów od Google?
Strony, na które zostały nałożone filtry i bany Google odnotowują znaczny spadek w wynikach zwracanych przez wyszukiwarkę. Za najbardziej rażące przekroczenia Google może ukarać zupełnym usunięciem z wyników wyszukiwania. Częściej spotykane są jednak filtry od Google, które uniemożliwiają osiągnięcie wysokich pozycji w wyszukiwarce lub które powodują, że treść strony nie zostaje indeksowana. Długość trwania kary jest zależna od jej typu. Filtry ręczne nakładane są zazwyczaj na miesiąc, algorytmiczne do czasu aż roboty sieciowe znów odwiedzą naszą stronę. Podstawowym warunkiem zdjęcia filtrów w każdym z wymienionych przypadków jest poprawienie strony zgodnie z regułami opracowanymi przez Google.