Twoja firma w internecie – jak znaleźć dobrą agencję SEO?

Nigdy wcześniej nie znalazłeś tak dobrej oferty usług SEO!

Firmy i właściciele portali internetowych, którzy chcą pojawiać się na wysokich pozycjach w wyszukiwarce, są w stanie to uzyskać na minimum kilka sposobów. Pierwszy – nie zalecany – to podejmowanie działań samodzielnie. Nie posiadając rozeznania w kwestii SEO i nie śledząc codziennie informacji o zmianach w algorytmie Google, ciężko postępować dobrze i – kluczowe – skutecznie. Drugie podejście to zatrudnienie na etat biegłego SEOwca, jednak nie każde przedsiębiorstwo może sobie na to pozwolić z uwagi na koszty. Trzecia metoda to zatrudnienie agencji SEO. Budżet skierowany na takie działania można dostosować do możliwości finansowych zleceniodawcy. Zaletą kooperacji z agencją SEO jest to, że pomijając speców od SEO w pracują tam również eksperci od copywritingu, programowania, grafiki czy kampanii Google Ads służący merytoryczną pomocą w tych sferach.

Po czym poznać rzetelną agencję SEO

Polskich agencji SEO jest bardzo wiele. Co wziąć pod uwagę w toku poszukiwań podmiotu, która zwiększy naszą widoczność w organicznych wynikach wyszukiwania? Radzimy postawić na markę, która istnieje na rynku od kilku lat. Liczba firm SEO, ale także tych reklamowych czy kreatywnych, z każdym rokiem się zwiększa, co niekiedy nie łączy się z jakością usług. Współpracując z firmą, która działa od mniej więcej dekady, można mieć pewność, że ma ona znaczne doświadczenie i może bez trudu pochwalić się ciekawym portfolio swoich uprzednich klientów. Agencje SEO częstokroć na swoich stronach posiadają sekcję „Case study”. Zanim sygnuje się umowę powinno się przeanalizować studia takich przypadków, żeby samemu wstępnie zobaczyć, jakich efektów można oczekiwać po danej agencji, jak również to z jakimi branżami pracowała i z jakimi problemami przyszło im się zmierzyć. Najlepsza agencja SEO to taka, która działa przejrzyście: informuje o planach zadań na nadchodzące tygodnie, ale również dostarcza sprawozdanie ze zrealizowanych działań i ich efekty.

Inny istotny aspekt to personalizacja oferty i dobranie zakresu prac do potrzeb działalności, którą prowadzi klient agencji. Jeśli agencja SEO na propozycję współpracy odpisuje w kilka minut, a oferta wygląda jak uniwersalny szablon, powinien to być sygnał alarmowy. Po wysłaniu pytania przedstawiciel doświadczonej agencji SEO kontaktuje się z potencjalnym klientem, by dopytać o pomocnicze dane o firmie, niezbędne do zaprezentowania dla niej wszechstronnej oferty. To dane, których nie da się wyszperać samodzielnie online, jak np. informacja o prowadzonych przedtem działaniach SEO oraz o kluczowych dla klienta artykułach lub usługach, które pragnie wypromować.

Rozliczenie za efekty – czy to dobra forma rozliczenia z firmą SEO?

Ostrożnie należy potraktować agencje SEO, które sugerują współpracę z rozliczeniem się za wypracowany rezultat. W takim systemie płatność odbywa się wówczas, kiedy słowa kluczowe uzyskają wynegocjowane w umowie pozycje w wynikach wyszukiwania (np. wejdą do Top3 czy też pierwszej strony wyników). To nadal często napotykany rodzaj rozliczeń, jednakże wiąże się z dużym zagrożeniem – można bowiem uzyskać błyskawiczny efekt za sprawą łamania standardów ustalonych przez Google. Systematycznie aktualizowany algorytm też nie pomaga w spełnieniu obietnic złożonych zleceniodawcy, w związku z tym odpowiedzialna firma SEO nigdy nie zapewnia zdobycia konkretnych pozycji. Jeśli idzie o opłatę za usługi firmy SEO, to z rzadka jest ona stała – na ogół w pierwszych tygodniach po zawarciu umowy potrzebne są wyższe nakłady finansowe, by wykonać dogłębny audyt SEO, a następnie wdrożyć wszelkie wymienione w nim zalecenia. W późniejszym okresie współpracy, jak strona klienta jest już zoptymalizowana, koszty działań są znacznie niższe.

Lokalizacja firmy:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]