Szukasz więcej informacji o PBN? Dobrze trafiłeś! Skieruj się na pbnmarket.pl.
Żeby klient znalazł twoją działalność musisz nie tylko posiadać stronę firmową, lecz także zadbać o jej widoczność na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. Do tego ważna jest treść strony oraz to czy cyklicznie pojawiają się na niej nowe rzetelne i pomocne dla użytkownika treści. Jednak nie wolno też zignorować tzw. link buildingu, a więc pozyskiwania linków zewnętrznych wiodących do strony. Jednym ze sposobów na link building jest stosowanie PBN-ów – prywatnych sieci serwisów.
Private blog network i ich zalety oraz minusy
PBNy są prywatne, dlatego że są zakładane a następnie nadzorowane przez jeden podmiot (zwykle przez agencję SEO albo dużą agencję marketingową), który troszczy się o jakość publikowanych tam artykułów. PBNy są zwykle wykorzystywane jako jeden z komponentów złożonej strategii marketingowej, co należy silnie zaznaczyć, bowiem najlepsze rezultaty ich wykorzystania zauważa się w odniesieniu do stron, które zostały poprawnie zoptymalizowane pod kątem technicznym oraz contentu. Prywatne sieci portali nie tylko dają możliwość pozyskania pokaźnej ilości linków przychodzących do strony, ale również na ich urozmaicenie, co jest dobrze postrzegane przez wyszukiwarki. Minusem PBNów jest tylko to, że ich stworzenie to spory koszt, a później trzeba poświęcać mnóstwo godzin na zachowanie ich na właściwym poziomie.
Jak zastosować PBN? Polecamy publikacje z canonicalem oraz wizytówki NAP
PBNy znakomicie spełnią swoje zadanie w pozycjonowaniu lokalnym, ponieważ można na nich publikować tematyczne artykuły będące wizytówką NAP. Co to NAP? To niejako każde miejsce online, gdzie dodane są podstawowe dane telekontaktowe firmy – jej e-mail lub telefon, adres oraz pełna nazwa. Na przykład NAP-em jest wizytówka Google Moja Firma, ale jest nim również profil w ogólnodostępnym rejestrze firm, strona w mediach społecznościowych bądź artykuł, pod którym umieszczono firmowe informacje teleadresowe.
Następna ciekawa metoda wykorzystania potencjału PBNów to publikacje z canonicalem. To republikacja ciekawych artykułów ze wskazaniem odnośnika do źródła tekstu oznaczonego tagiem “rel=canonical”. W takim przypadku algorytmy wyszukiwarek z reguły oceniają wyżej jakość pierwotnego artykułu, dlatego że natrafianie na linki do niego na rozmaitych witrynach w sieci rozumieją jako dowód, iż pod wskazanym adresem kanonicznym opublikowane zostały rzetelne, warte przeczytania informacje. Artykuły z canonicalem są najskuteczniejsze przy tekstach z branż YMYL, gdzie liczy się wypracowanie wysokiego autorytetu, czyli tych powiązanych przede wszystkim z inwestycjami, medycyną i prawem, bieżącymi wydarzeniami.
PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO